Historia sztuki wobec globalizacji
Cena za szt.
Opis produktu
„Od globalnej do alterglobalistycznej historii sztuki”, „Pożegnanie z mitem. Modernizm i tożsamość środkowo-wschodnioeuropejskiej historii sztuki”, „Muzeum Sztuki Nowoczesnej w Warszawie. Projekt budynku jako kontrowersja wobec modernizacji i globalizacji”, „Modernizm i globalizacja architektury. Przypadki stylu „międzynarodowego” i „korporacyjnego”, „Globalizacja avant la lettre – czyli o uniwersalnym języku sztuki”, „Status a moralność artysty zglobalizowanego”, „W języku kolonizatora” - to kilka wybranych tytułów z kolejnego tomu materiałów nieborowskiego Seminarium Metodologicznego. Odsyłają one do głównego tematu seminarium, a więc stanowiska historii sztuki wobec najrozmaitszych zjawisk, obserwowanych w naszej współczesności, takich jak np. trans- i wielokulturowość, studia postkolonialne, koncepcje polisemicznego obrazu czy rola historii sztuki w tworzeniu globalnej dominacji kulturowej.
Parametry